|
1750 piiiiiipet har jag märkt av.. och alla andra runt om.. Intressant och billigt sätt att lösa den detaljen. Folk är inte vana att det plötsligt piiiiiper utan förvarning. Funkar inte så bra på jobbet.. Möjligen om man försöker vissla.. Det är en jäkla tur att man inte får den där tonen i örat med headset.. Jag har inte testat med ett sånt än.
Tror att jag fått upp den på ,625 och hört ,650 men Sundsvall får bli nästa projekt.. En promenad upp på något berg med UV5an och bättre antenn.. Fick i alla fall brev från posten om den.. Kommer att hämta den på fredag mot lite tull och moms.. Få se om jag kommer in på Sundsvall. Skall kolla vad jag kan hitta för intressant pinne från Kina/HK efter lön. Dom som är på väg är teleskop antenner. Dom borde dyka upp idag eller imorgon. På en så pass lite radio lär det se konstigt ut men jag tror folk på jobbet är vana nu...
COP. Tror att han var SSA ordförande när jag var aktiv om jag inte minns fel. Typ.. 100 år sedan :-)
Och stugan ligger i Sidsjö området om jag minns fel nu för tiden. På min tid låg den på södra berget.
|