Plastskylt

SM7FBJ

Radiotelegrafist och halvdansk
Jag tänkte bygga en namnskylt åt en god vän som kör lastbil och har svårt att hitta skyltmaterial i mörk plast.....någon som vet var man kan få tag i plastmaterial till hyfsat pris....rentav i Helsingborgstrakten.....?

Skylten ska vara i typ 20 x 50 cm..


73 de Bjarne/SM7FBJ
 
Jag uttryckte mig inte helt rätt, jag ska alltså borra hål i denna skylt för en massa lysdioder som ska lysa i natten. Ett par sugkoppar ska hålla den på plats på insidan av vindrutan.

För att skydda lysdiodernas ben och kablage på baksidan så ska en likadan skylt monteras på baksidan en bit ut och hållas på rätt avstånd med distanser, en kabel med ciggpropp anslutes i cigguttaget i hytten.

73 de Bjarne/SM7FBJ
 
Jag uttryckte mig inte helt rätt, jag ska alltså borra hål i denna skylt för en massa lysdioder som ska lysa i natten. Ett par sugkoppar ska hålla den på plats på insidan av vindrutan.

För att skydda lysdiodernas ben och kablage på baksidan så ska en likadan skylt monteras på baksidan en bit ut och hållas på rätt avstånd med distanser, en kabel med ciggpropp anslutes i cigguttaget i hytten.

73 de Bjarne/SM7FBJ

Hej Bjarne!
Jag har en diodmatris, bestående av 768 röda lysdioder (16 x 48 st), kretskortsstorlek 175 x 430 mm. Den kan märkas "GRATIS till SM7FBJ" om du vill. Hör i såfall av dig via e-post om du är intresserad.

Hittade 3 st i firmans elektronikcontainer för en tid sedan. Ombyggnad för mer än 30 miljoner, skapar i andra änden gratis bra-att-ha-grejor. En har Hans SM7AUY, redan fått och tänkte behålla en själv.

Pang!
/Hans
 
Back
Top