Ra 146

Hej!

Har ärvt en Ra 146 av min far, med tillhörande packficka 145.

Tänkte sälja dem på tradera men auktionen blev stoppad. Får tydligen inte säljs militär utrustning.
Men vill inte lämna tillbaka den. Då den säkert ej kommer till användning då.
Satte annonsen till 1 krona utrop, för jag vet ej värdet på den.

Någon som vet värdet skulle jag bli glad om ni delade med er

Mvh son till gammal radioamatör
 
Jasså, det var hårt tycker jag. Det brukar väl säljas olika militära apparater på tradera, denna är väl heller inte så pass modern att någon skulle kunna klaga heller.

Lägg ut den igen, undvik orden militär osv.. Utan skriv bara beteckningen.

Jag har inte en susning om värdet, men fler kanske fyller på i tråden :)
 
Det vore kul att äga en sådan. Jag bar omkring på en under lumpartiden.
Värdet är svårt att uppskatta men det finns ju samlare av "grön" radio.
 
Jasså, det var hårt tycker jag. Det brukar väl säljas olika militära apparater på tradera, denna är väl heller inte så pass modern att någon skulle kunna klaga heller.

Lägg ut den igen, undvik orden militär osv.. Utan skriv bara beteckningen.

Jag har inte en susning om värdet, men fler kanske fyller på i tråden :)
Gjorde så på en fin förstärkare, råkade skriva Jakaranda. Det gick inte för sig. Jag tog bort träslag och la upp den på nytt
 
Hej Niklas.
Jag köper den gärna. Vad vill du ha... Kontakta mej:
Bernt Nyberg
bernt@nybergsala.com
070 - 25 24 000
Säljer den gärna, men vill veta värdet först så jag inte ger bort den :)

Har sett höga priser på amerikanska varianten på Ra 145, men då är det Vietnamkrigsradio. Så det blir ett annat värde på denna... svårt att hitta nåt vettigt!

Mvh Niklas
 
RA146 (AN/PRC-77) är heltransistoriserad och har X-Mode jack som bland annat kan användas för en talkryptotillsats.

Dock blir jag lite förbryllad nu när jag sökte på nätet efter PRC-77 ingen av dom har det X-mode jack som finns på RA146.
(Tydligen var den PRC-77 vi köpte via Tadiran i Israel lite annorlunda)
 
Last edited:
RA146 (AN/PRC-77) är heltransistoriserad och har X-Mode jack som bland annat kan användas för en talkryptotillsats.

Dock blir jag lite förbryllad nu när jag sökte på nätet efter PRC-77 ingen av dom har det X-mode jack som finns på RA146.
(Tydligen var den PRC-77 vi köpte via Tadiran i Israel lite annorlunda)
Har upptäckt det oxå, så 146:an är ju bättre än prc-77. Lr mer unik om man uttrycker det så
 
Jasså, det var hårt tycker jag. Det brukar väl säljas olika militära apparater på tradera, denna är väl heller inte så pass modern att någon skulle kunna klaga heller.

Lägg ut den igen, undvik orden militär osv.. Utan skriv bara beteckningen.

Jag har inte en susning om värdet, men fler kanske fyller på i tråden :)
La ut den igen på tradera utan ordet militär, så får vi se hur det går
 
Back
Top