Amphenol/Socapex PT05E16-23P

Sm2vki

Tekniker
Hej!

Är det någon som, har en sådan kontakt i sina gömmor?

Finns på Farnell, men kan inte beställas av privatperson ens genom Microbit.

Tips på återförsäljare mottages tacksamt!

73´s de Gunnar
 
Den där kontakttypen finns i en stor mängd variationer och konfigurationer, det är otroligt lätt att gå vilse bland specifikationerna.

PT05E är tydligen ett lite udda hus, PT07 är en betydligt vanligare modell så är inte kontakthusets form/färg eller lukt av avgörande betydelse så öppnas det fler möjligheter att finna en passande kontakt.
Med tanke på de verktyg som krävs för att flytta över stift från en kontakt till en annan, eller de crimpverktyg som krävs för att korrekt klämma de 23 stiften så är det tacksamt att det finns en modell med gamla hederliga lödkoppar :)

Den finns på Mouser som beställningsvara men Digikey har kanske några hemma.
https://www.digikey.com/product-det...rations/PT06A-16-23P/APT06A-16-23P-ND/4721964
 
Tillägg:
P = Plug / S=Socket.
siffrorna 05 är vilken typ av kontakthus det handlar om, ex. 08 är en vinklad sladdhona.
16 är storleken på kontakthuset.
23 är antalet stft i kontakten.
 
Hej igen!

Tack för svar XUN, betyder då PT06A att kontakten har gamla hederliga lödkoppar och inte behöver specialverktyg för att crimpas?

Den här kontakten sitter i manöverenheten till en "Sven Ramström" antenntuner som jag kommit över. Jag har orginalkontakten till själva tunern, så det är inga bekymmer, problemet var bara motsvarande till manöverenheten. Jag bedömer att det funkar med en rak hane.

Ska kolla med digikey om de har någon hemma.

73´s de 2Vki
 
YDO,

Ja du har naturligtvis rätt, ska kika runt lite på Ebay för säkerhetsskull, man vet aldrig.

73
Sm2vki
 
Hej en säljare som kallar sig för Vises på tradera verkar ha sådanna kontakt don men dom
Som är där är bara 14 och 15 poliga

Sm0ydo
 
Back
Top