Betatestare?

SM7SJR

Administrator
Staff member
Hej, vi täkte sjösätta en funktion för mediagalleri här på forumet. Men det vore ju bra om det funnits några stycken, typ upp emot 10 pers som kan få tillgång till det och testa lite... mest så vi kan få lite struktur på det hela (och omdöme).

Sedan kanske det visar sig att ingen vill ha den funktionen, men det är ju en helt annan sak :) .

Någon/några som känner sig manade/intresserade?
 
Ähh jag hade visst redan släppt på funktionen såg jag (jag har väl blivit mer tankspridd). Men kolla att ni kan se den också:

1701806188502.png

Som ni ser så ligger den mellan nyheter och användare uppe i huvudmenyn.


Min tanke var att vi skulle kunna lägga upp t.ex. foton från fielddays eller klubbar eller ja vad som helst som är radiorelaterat, kanske också bygga egna album om man har nåt att visa upp eller så. Men det gäller ju att få lite struktur på det hela. Och som sagt det kanske inte är nåt att ha, jag vet inte, kul att prova lite nya grejor här.
 
Då undrar jag, var är alla bilder som jag har postat hittills?
Dom borde ju ligga i "mina bilder"
 
GLD: Om du menar de du postat i olika inlägg så syns inte dom där under meda.
Detta är ett helt separat mediagalleri. Jag och SEK lade upp några bilder för skojs skull. Så när jag klickar på media och sedan "dina data" så ser jag de bilder jag laddat upp i galleriet, t.ex.



1701808460542.png
 
Ok jag är inte helt överens med alla funktioner för media galleriet än. Jag har översatt mer av kommandon till svenska. Jag fortsätter greja med det om några dagar nu måste jag fortsätta med antennbygget innan det blir alltför varmt å fint väder igen för då är det ju för sent. :)
 
Jag provade att skapa ett eget album med 10 bilder. Bilderna presenteras dock i omvänd ordning jämfört med ordningen i inmatningsformuläret när bilderna laddats upp och där rubriker och beskrivningar kan anges.

Vad jag kan se så saknas det uppgifter om vems album man kikar på. Man kan visserligen se vems bild det är om man för musen över resp bild. Strukturen är rörig och tvetydig när det gäller menyupplägget och menyval. Där finns mer att göra.

Funderar också på vad mediagalleriet är tänkt att ha för konkret funktion mer än att man kan klicka och titta på bilder. Jag noterade också att antal tecken i beskrivningsfältet för bilderna är ganska litet.

Noterar att bildinformation om kamera och exponeringsinställningar, bilddatum m m presenteras. Är det viktigt?
 
Ett annat testinstrument för ß (och gamma...).
Dosim-1.jpg

...men skämt åsido tycker jag det verkar kunna vara lite kul med "bildreportage".
 
Hej igen, tyvärr föll den där bildhistorien lite i glömska från min sida. Håller med dig EQL ser inte riktigt hur man kan se vems album det är osv. det hela är rätt så rörigt. Jag ska se om det finns någon mer möjlighet att styra upp det där så man kan få lite mer ordning på det hela, annars är det kanske något som får gå i papperskorgen (en del saker hamnar ju där, *ler*).
 
Back
Top