Ham.se uppdaterat

Martin Björnström

Well-Known Member
Ikväll har vi uppdaterat Ham.se med en mängd nya funktioner.

- Det är nu möjligt att ha en personlig bild (avatar) intill dina inlägg. Det gör sidorna betydligt personligare. Klicka på "inställningar" och sedan "välj avatar" för att välja en egen avatar.

- Ett nytt Feedbackforum där ni medlemmar kan komma med åsikter om förbättringar och förändringar så att vi kan göra Ham.se ännu bättre.

- Ett nytt presentationsforum där vi kan lära känna varandra bättre. Läs mer om mig, jag har skrivit en kort presentation som exempel!

- Vi har infört radannonser och från och med nu kan alla privatpersoner annonsera i både köpes & säljes/bytesforumet.

- Ny funktion: Liknande diskussioner. När en ny tråd skapas söker forumet automatiskt upp liknande diskussioner. Jättesmidigt sätt att hitta information i gamla diskussionstrådar.

- Ham.se stödjer nu RSS vilket gör att du kan läsa inläggen ifrån forumet i valfri RSS-läsare. Ett smidigt sätt att följa många internetsidor samtidigt.

Har du förslag till förbättringar? Använd vårt nya feedbackforum!
 
[ Hej Til Alle Med Amatuer PÅ Ham.se ]

[ MIT NAVN ER RENE' JEG DUMPER IND MED EN HILSEN TIL ALLE MINE MED AMATURE, SOM NY PÅ HAM.SE. HÅBER PÅ GODT SAMARBEJDE FREMOVER, DESVÄRRE KÄRE VENNER, HAR JEG SYNSHANDIKAB, OG SOM I SELV FORSTÅR, ER ALT BETYDELIGT SVÄRRE,MEN JEG PRÖVER SÅ GODT JEG KAN.
BcnuVY 73" de SM7YNU Rene']
 
Last edited:
Jag vet inte vem jag ska vända mig till men jag provar här. När jag skriver löpande text blir mina siffror väldigt små. Som halva bokstaven ungefär. Jag provar att gå in på "font size" ovan men det funkar inte. 1 och 2 blir små och sen 3 4 5 6 7 8 9. Siffrorna hoppar lite upp och ned. Jag har inte detta problem om jag går ur forumet och skriver t ex ett e-brev. Vad göra?
Tore SM7CBS
 
Jag vet inte vem jag ska vända mig till men jag provar här. När jag skriver löpande text blir mina siffror väldigt små. Som halva bokstaven ungefär. Jag provar att gå in på "font size" ovan men det funkar inte. 1 och 2 blir små och sen 3 4 5 6 7 8 9. Siffrorna hoppar lite upp och ned. Jag har inte detta problem om jag går ur forumet och skriver t ex ett e-brev. Vad göra?
Tore SM7CBS

Det har att göra med teckensnittet forumet använder, exempelvis blir en nolla eller etta liten medans en sexa blir lika stor som de andra tecknen.
En lösning är att välja bort "rich text"-formateringen

Gör så här:
Klicka på SM7CBS upp i högra hörnet, under "settings" klickar du på "preferences"
Där kan du bocka ur "Use the rich text editor to create and edit messages" och då får du ett annat teckensnitt utan knasiga siffror :)

Tycker du att tecknen är för små på sidan du besöker så håll nere Ctrl samtidigt som du scrollar på musen,
scrolla framåt för större text och scrolla bakåt för mindre text.
 
Hejsan!
Nu har jag gjort som du sa SM6XUN. Skrivfältet blev gult och andra bokstäver. Siffrorna blir så här: 1 2 3 4 5 6. Det verkar helt ok
Hälsningar
Tore
 
Ah! Allt blev ok då jag tryckte på enter och publicerade. Men nu meden jag skriver är det gult fält och små bokstäver. Måste det vara så? Så har det inte varit tidigare.
 
Last edited:
Back
Top