Hjälp! vad är dettta för störning?

Discussion in 'Störningar' started by SM6POP, May 13, 2018.

1. SM6POP

SM6POP Active Member

Lösningen närmar sig, besök av vattenfall idag igen, han som var här först gav sig tusan på att propparna i skåpet var felmärkta, enligt han sitter de oftast i en speciell ordning med tanke på husnummer och placering vilket inte riktigt stämde i detta skåpet.
    Ny gubbe, nya mätningar, och mycket riktigt satt skyltarna fel.
    Huset vi bröt när störningen försvann var istället min närmsta granne vilket stämmer väl med störningsmaximum på gatan.

SM7NZB and SM0GLD like this.
  2. SM7CZR

SM7CZR Ingvar

Då börjar det närma sig trots allt.
    Man får ju hoppas att elmätarna inte är skiftade...

3. SM6POP

SM6POP Active Member

Det får vi hoppas, man kaske har startat en betydligt mer komplicerad process med detta. Trots att störningen fortfarande är borta ringde Vattenfall tidigare i eftermiddag och frågade om jag har grannens telefonnummer (finns inte på Eniro och inte i kundregister) för att informera att störningen kom därifrån.
    De är fortfarande på tårna, bra jobbat Vattenfall.

SM7NZB and SM0GLD like this.
  4. SM6POP

SM6POP Active Member

Störningen fortfarande borta, ingen ytterligare utredning kommer att bli av så länge den inte kommer tillbaka, tror det blir svårt att motivera grannen att vända upp och ner på hans el för att hitta, vad som nu är, ett ickeproblem. Ledsamt att inte kunna presentera källan till störningen men kommer den tillbaka så gör jag det också på den här tråden.

5. SM1TDX

SM1TDX Well-Known Member

Spännande jakt! En förklaring till att störningen inte kommit igång igen kan vara att säkringen till elprylen gått vid start efter strömavbrottet eller att det är en modernare pryl som behöver startas manuellt efter strömavbrott. Du nämde att grannen var äldre, tror du de har full koll på alla elprylar verkligen är igång? Värmepump, solcellsanläggning, gamla satellitboxar osv

6. SM6POP

SM6POP Active Member

Den grannen som orsakade störningen är inte den äldre damen utan huset mitt emot henne. Att något gått sönder eller kräver omstart har jag också funderat på så vi får se om grannen hittar något som inte funkar eller är avstängt. Än är det i alla fall tyst och frågan är om inte störningen varit på gång länge för bakrundsbruset är lägre än det varit tidigare sista året.

Share This Page