Långa metspön med rabatt.

Rabatt på Wigglermetspön


Eagle Fishing i Insjön har lovat ossradionördar rabatt på långa glasfiberspön.

Rabatt lämnas på Wigglers metspön4-10m.

1-4 st ger 10% rabatt.

5 eller fler ger 15% rabatt.

Levereras fraktfritt vid beställningar som överstiger 600:-

OBS: 10m spön kan beställas redan numen levereras i mitten av april.

Uppge rabattkod ”radioklubben alpha1” i beställningen.

Dessa metspön är perfekta för mobiltbruk. SlimJim, T2LT och andra vertikala trådantenner tejpas fastlängs spöet. Buntband passar bättre vid permanent montering.
Här kan du beställa:
https://eagle.fishing/product-category/mete/metspon-mete/?m%C3%A4rken=wiggler
 

Attachments

  • FBwiggler.jpg
    FBwiggler.jpg
    6,2 MB · Views: 10
Trevligt!
Som jag visade på en bild under rubriken antennen på husbilar använder jag ett sådant.
En tråd tejpas vid varje skarv utmed spöet.
När det skjuts ihop bildar tråden slingor som gör det hela lätt att stuva undan.

Andra kul grejer är att linda spole på rören i spöet.
För att få ner resonansfrekvensen som kvartsvågspröt.
Att lina förlängninspolar på flera stället utmed en antenn, kan kanske vara klurigt, de online beräkningsprogram som man kan använda till spole täcker mest en spole utmed en tråd.
Däremot kan man trä ett rör med spole över metspöet , med en spole på som då hamnar på det tjockaste röret i spöet.

Med två metspön kan man lätt göra en dipol, med mittfäste då, och roterbar.
Då kan två 5 m spön ge en trevlig dipol för 14 MHz.


SM4FPD
 
Trevligt!
Som jag visade på en bild under rubriken antennen på husbilar använder jag ett sådant.
En tråd tejpas vid varje skarv utmed spöet.
När det skjuts ihop bildar tråden slingor som gör det hela lätt att stuva undan.

Andra kul grejer är att linda spole på rören i spöet.
För att få ner resonansfrekvensen som kvartsvågspröt.
Att lina förlängninspolar på flera stället utmed en antenn, kan kanske vara klurigt, de online beräkningsprogram som man kan använda till spole täcker mest en spole utmed en tråd.
Däremot kan man trä ett rör med spole över metspöet , med en spole på som då hamnar på det tjockaste röret i spöet.

Med två metspön kan man lätt göra en dipol, med mittfäste då, och roterbar.
Då kan två 5 m spön ge en trevlig dipol för 14 MHz.


SM4FPD
Jag har 2 st 9m spön. Har har antenner för 69MHz, 10, 11, 17 och 20m som jag enkelt tejpar fast. Funkar kanonbra när man är ute i busken.
 
Back
Top