Motorola UX0139 och UX0140, data någon??

SM5KYH

Well-Known Member
Hej, någon som har tillgång till data på Motorolakretsar UX0139 och UX0140?

Misstänker att de är något liknande CA2810C men troligen ännu bättre data avseende linearitet. De kommer från en kabelförstärkare jag fick tag i på E-tuna loppisen och jag tror de kan vara trevliga som förstärkarsteg.

?
Moto UX0139.JPG Moto UX0140.JPG

/Lars
 
Jag har också en låda med samma moduler. Kan vara användbara
som drivsteg men kräver i princip 24 volt DC.De är superlinjära i klass A och bör kunna lämna ut 100-200 mW med goda IMD data. Problemet med UG beteckningen är att det är kundspecifika beteckningar vilket gör att data inte finns på nätet vad jag vet.Pinnen till vänster är insignal. Pinnen till höger är ut. Mittpinnen är DC in. De andra fyra är ljord. Z är 75 ohm. Jag skall vid tillfälla mäta upp några av mina moduler. Info följer då.
Ulf sm0cgl
 
Ok. Tack för svar. Tänkte göra samma. S21 på nätvernaren någon kväll. Men behövde pinnarna. Vi får se vem av oss som hinner först :)
Tror kanske det är 28V?
 
Ok. Tack för svar. Tänkte göra samma. S21 på nätvernaren någon kväll. Men behövde pinnarna. Vi får se vem av oss som hinner först :)
Tror kanske det är 28V?
Ja när de sitter i kabelnätet så försörjs för stärkarna med 48 V AC. Ett problem är frekvensområdet som kan vara 47 till 450 eller 550 eller 860 Mhz. För returkanal finns 5 till 30Mhz moduler. Vissa uppkanalmoduler är högnivå mosfetkonstruktioner. Men vilka som är vad kan vara svårt att reda ut.
Ulf sm0cgl
 
Back
Top