Röster från "andra sidan" eller LF-detektering?

Men det är inte allt som är Detektering.
En gång för hundra år sen fick jag tag på en TRIO TR2200, en kristllstyrd FM station för 145 MHz i väskformat.
Den gick inte bra så jag skulle försöka få ordning på den.
Det visade sig att den var rätt totalt söndertrimmad.
Det kan vara klurigt att trimma dubblarkedjor, och medan jag jobbade ringde det på dörren och en granne kom och frågde om det var jag som sände, det hördes tal över hela FM bandet.
Nej jag hade ingen aaaaananing om vad det kunde vara.....
Det visade sig dock att sändaren i TR2200 busade rejält. Söndertrimmad är ordet.
Det var svårt att få till den, och till slut fick den bli skrot.
Men det var givetvis dess busande som hördes i grannskapets FM mottagning. Jag märkte det ju själv oxo om jag slog på radion på 98,5 MHz P3.
Så det kan höras röster i en radio på olika sätt.
skitradio.........

SM4FPD
 
Många av de röster och musik m m som folk hört kom med stor sannolikhet från andra sidan. Jag har själv hört sådana röster på inspelningar jag gjorde på en Grundig rullbandspelare på 60-talet. Bland de tydligaste ljuden jag kommer ihåg var pausslingan från Radio Moskva. Signalstyrkorna från propagandastationerna på andra sidan järnridån var ofta så extrem så LF-detektering uppstod. Klart man undrade lite på den tiden men fanatasin räckte inte till för att tro på några andar och spöken.
 
De hade nog tekniken att åstadkomma röster från "andra sidan", men mycket teknik har försvunnit efter olika politiska omvälvningar.
Även teknik för hjärntvätt.....
Som sagt paussignalen, från 1494 kHz känner man igen, den var stark.

SM4FPD
 
Jag jobbade tidigare på ett företag som sålde mätinstrument och med jämna mellanrum så kom det personer som hade fått olika chip inopererade i hjärnan. Dessa kunde fjärrstyras/avlyssnas/manipuleras av CIA/KGB/FBI/Säpo mfl. Eftersom detta upplevdes som ganska obehagligt så ville dom att ha hjälp med uppmätning och karakterisering. Vi brukade artigt förklara att vi inte kunde hjälpa till. Jag tror att det är flera här som mött liknande personer.

Kanske -POP's stiliga foliehatt kunde ha hjälp dom... :)
 
SM0FKI: Jag jobbade som mentalskötare på Akutpsyk för >40 år sedan. I ett dubbelrum satt en man och nynnade.
"Det är så fin musik i den här sänglampan", sa han.
"Jasså", sa jag, för det var knäpptyst i rummet.
"Men förra gången jag låg inne hade jag sängen bredvid", sa han. "Det var bättre musik i den lampan"......
 
Under de 25 åren jag jobbade med EMC-provning hörde ett par tre personer av sig varje år och sökte hjälp med mätningar etc. Det var mest elallergiker men faktiskt några som på fullt allvar trodde att deras hjärnor var avlyssnade av främmande makter. De senare åren kretsade mycket kring 5G strålningen osv. Gemensamt för de flesta var att de hade övertygat sig själv så till den milda grad att de inte var mottagliga för någon form av fakta och rationella förklaringar. Någon var så känslig för "el" att t o m stearinljus upplevdes som problem. Men inget som passade i EMC-verksamheten så jag begränsade mig till att lyssna en stund i all välmening.

Jag såg en serie föredrag av en professor i psykologi som berättade om massformation och hjärntvätt där han menade att ca 15-20% av befolkningen var lätta att manipulera och hjärntvätta. 15-20% var mer eller mindre immuna och resten den stora massan kunde påverkas så pass mycket att många hade svårt att vara 100% säkra på det ena eller andra.

De mest mottagliga kunde inte övertygas om att de utsatts för hjärntvätt och var därmed mycket svåra att behandla. Att logiskt försöka förklara att de blivit lurade hade motsatt verkan och deras egen förnekelse och argumentationen mot gjorde att de blev än mer övertygade och onåbara.
 
De mest mottagliga kunde inte övertygas om att de utsatts för hjärntvätt och var därmed mycket svåra att behandla. Att logiskt försöka förklara att de blivit lurade hade motsatt verkan och deras egen förnekelse och argumentationen mot gjorde att de blev än mer övertygade och onåbara.
Nu snackar du ju politik :)
 
Det här är en röst från rätta sidan. Gå och lägg er nu, och har inte tid med er längre ikväll... - Vill ni inte delta i ett forum så har ni säkert annat på agendan..

/Sven.
 
Back
Top