SM4POB QRV igen

sm4pob

Member
Hej,
Har väl varit igång ett tag nu men tänkte att det skulle vara bra att presentera sig.
Jag körde väldigt mycket 144 inklusive EME och MS under slutet av 80-talet och 50 från 1992 nån gång när jag fick tillståndet för det bandet. Tog det av somliga här det förhatliga T-certet 1985. Upptäckte snabbt att jag behövde cw för att köra de svaga stationerna så året efter blev det ett B-cert och ganska snart efter de 200 qso'na så hade jag ett A-cert. När jag var som bäst på cw så körde jag nog ragchew i 150 takt och contest i 200 takt, men nu ligger jag nog på 100 takt som bäst. Förhoppningsvis blir det bättre. Men drivkraften har alltid varit VHF. Gick QRT 1996 när jag plockade ned antennerna och flyttade från Västerdalarna.
I juli 2022 så började jag så smått igen från noll (QTH mer än 50km från tidigare QTH). Började på SSB/CW men upptäckte snart att det hänt saker sedan sist så från september 2022 så var jag igång även digitalt. Körde länge med 100w och en dipol på 50MHz men är sedan några månader tillbaka QRV med IC-7300, Gemini amp och 4el LFA-Quad på 50. Förhoppningsvis snart även QRV på 70MHz. Imellanåt så kör jag lite kommunjakt företrädesvis på 40 meter.
Sedan Juli 2022 så har jag fått ihop 370 grids, 24 fält och 67 länder på 50MHz. Framtiden får utvisa om det blir några fler band, 144 eller 432... Känns lite jobbigt att börja om från noll på 144MHz.
 
Back
Top