VUF-tracker inloggning

Jag hade VUF-tracker på min förra mobil, tyvärr har jag tappat bort min passcode, kan man få ut den ur den gamla telefonen (som ligger i en låda någonstans) eller måste jag beställa den på nytt av någon vänlig själ.

Jag ska givetvis och åka i morgon och kom på det här nu!!!

(EDIT) Hittade min gamla telefon och efter en uppladdning lyckades jag rädda alla uppgifter jag behöver som det ser ut.
 
Last edited:
Jag hade VUF-tracker på min förra mobil, tyvärr har jag tappat bort min passcode, kan man få ut den ur den gamla telefonen (som ligger i en låda någonstans) eller måste jag beställa den på nytt av någon vänlig själ.

Jag ska givetvis och åka i morgon och kom på det här nu!!!

(EDIT) Hittade min gamla telefon och efter en uppladdning lyckades jag rädda alla uppgifter jag behöver som det ser ut.

Bra att det löste sig! :)
Passa även på att se över dina inställningar enligt Bob Bruningas rekommendationer SSID - APRS Sweden - APRS på Svenska
Gunnars lista i tidigare inlägg är lite gammal..
 
Bra att det löste sig! :)
Passa även på att se över dina inställningar enligt Bob Bruningas rekommendationer SSID - APRS Sweden - APRS på Svenska
Gunnars lista i tidigare inlägg är lite gammal..

Jaha, se där, enligt tidigare guide skulle jag vara -11, men nu ska jag alltså vara -5 när jag kör telefonmobilt?
Det kan ju också förklara varför jag hittar spår av en båt som har kört 267km/h över land.

Loggningen i dag sket sig vilket som, den började inte logga för'n på hemvägen, vilket kanske var lika bra.
 
Last edited:
Jaha, se där, enligt tidigare guide skulle jag vara -11, men nu ska jag alltså vara -5 när jag kör telefonmobilt?
Det kan ju också förklara varför jag hittar spår av en båt som har kört 267km/h över land.

Loggningen i dag sket sig vilket som, den började inte logga för'n på hemvägen, vilket kanske var lika bra.

Mjo, ska och ska vet jag väl inte, det står ju inte i lagboken direkt... Men personligen tycker jag det verkar vettigt att följa urfaderns :D rekommendationer även här i SM.
Själv kör jag -5 och sen ändrar jag symbolen om jag åker bil eller om jag promenerar etc.

Jasså, GPS:en som strular eller vad tro?
Vet att det kan vara svårt att få fix beroende på var i bilen telefonen ligger, såklart.
Häromdagen trodde den att jag var i havet utanför Söderhamn när jag var i själva verket var hemma i Dalarna. Ser helknasigt ut på kartan!



/SM4WWO-5
 

Attachments

  • sm4wwo-5.JPG
    sm4wwo-5.JPG
    24,6 KB · Views: 41
Last edited:
Jasså, GPS:en som strular eller vad tro?
Vet att det kan vara svårt att få fix beroende på var i bilen telefonen ligger, såklart.
Häromdagen trodde den att jag var i havet utanför Söderhamn när jag var i själva verket var i Dalarna. Ser helknasigt ut på kartan!

/SM4WWO-5


Nja, jag vet faktiskt inte vad som orsakade det, jag slog på långt innan jag åkte hemifrån, förvisso hade jag telefonen i fickan, men det har fungerat tidigare i min bil, bilarna jag körde i dag kanske var "radiotätare", jag vet att min bror har haft problem i någon hyrbil som hade metallfolie för uppvärmning av rutan.
 
Mjo, ska och ska vet jag väl inte, det står ju inte i lagboken direkt... Men personligen tycker jag det verkar vettigt att följa urfaderns :D rekommendationer även här i SM.
Själv kör jag -5 och sen ändrar jag symbolen om jag åker bil eller om jag promenerar etc.
/SM4WWO-5

Användning av de SSID som rekomenderas av Bob på aprs.org sprider sig från land till land och beteknas numera ofta som global SSID. Vi är på god väg att få en enhetlig världsstandard så det är hög tid att vi även här i SM rättar in oss i ledet. En svensk översättning av rekommendationen finns här: http://www.aprssweden.se/home/generellt/ssid
 
Last edited:
Back
Top