www.ssa.se

SM0CTK

Well-Known Member
Föreningen Sveriges Sändareamatörer

Om jag skickar ett mail från min Gmail adr ” Google”till sm0ctk@ssa.se så skickas mailet ej vidare till
min google adr.

Om jag däremot nyttjar Hotmail eller Sverige.nu fungerar det helt OK. Den stora frågan är om det
är samma problem med alla Gmail konton som skickar mail till SSA adresser.
Om det är likadant för oss alla innebär detta att det är massor av mail som ej kommer fram.

M.v.h

sm0ctk stig
 
Last edited:
SSAs mailrelay (spegel) kan vara inställd på att inte vidarebefordra mail till samma konto som skickat mailet. Eller tar inte gmail emot mail till samma konto som skickat. Har alltså inget med gmail/SSA att göra. Be någon vän som också har gmail att skicka ett mail till dig skall du se att de kommer fram.
 
Last edited:
Spegeln

SSAs mailrelay (spegel) kan vara inställd på att inte vidarebefordra mail till samma konto som skickat mailet. Eller tar inte gmail emot mail till samma konto som skickat. Har alltså inget med gmail att göra. Be någon vän som också har gmail att skicka ett mail till dig skall du se att de kommer fram.

***

För någon vecka sedan bad jag en person (ham) som har Gmail att skicka ett mail till mig för att testa
det du beskriver.

Inget mail har kommit mig tillhanda. Vet ej om kombinationen av Comhem/Google
kan ställa till med problemet.
Jag får fråga personen om han skickade mailet eller glömde bort det hela.

sm0ctk stig

***
 
SSA-adr

Jag har skickat ett mail från min gmail till din ssa-adress.

***
Det fungerade helt OK. Kanske det är kombinationen Comhem/Google som ställer till det för
mig.
Hufvudsaken är att mail från andra än mig själv kommer fram till mig.
Sm0ctk stig

***
 
Skickar jag från gmail till mig själv @ssa.se som är forwardat till samma gmail-adress "kommer det aldrig fram" så har det alltid varit under alla år jag har haft gmail oavsett vem som är min ISP. Han lyckligtvis andra e-postadresser via annan domän att ha och testa med då och då.
 
Back
Top