Hur bär man sig åt för att få sändarcertifikat?

Eimer

New Member
Hallå, allihop!

Jag är en vanlig student som planerar ett skolprojekt som kräver tillgång till Byonics MicroTrak AIO-spårare. Denna apparat är perfekt för vårt projekt, men den kräver också en anropssignal för att kunna beställas och framför allt användas överhuvudtaget. Detta innebär i sin tur att man behöver ett amatörradiocertifikat och jag skulle därför vilja veta hur man bär sig åt för att arrangera så att man kan få göra kompetensprovet.

Jag har tidigare försökt kontakta SSA och även en lokal provförrättare, men har dessvärre ännu inte fått några svar (jag kan dock försöka ringa honom), så därför ber jag nu er om hjälp! Vem ska jag kontakta? Vart ska jag gå? När går det att göra provet? Finns det fika, eller måste man ta med eget? Ni fattar galoppen. :)

Tack på förhand!
 
I Uppsala har du radioklubben SK5DB dit du kan vända dig. Här är en länk till deras hemsida där du kan få en hel del info: Uppsala Radioklubb - SK5DB

Ta kontakt med Jan-Erik, SM5MEK. Du hittar kontaktinfo på hemsidan.
Lycka till!
 
Jag beställde Utbildningsmaterialet på SSAs hemsida... läste igenom boken ett par gånger sen skrev jag provet hos SM2PYN
 
Back
Top