4N25 el liknande FORT!

SA0AZT

Well-Known Member
Hejsan!
Är desperat ute efter ett antal opto kopplare typ 4N25 eller liknande (6 pin), kostar mig 260kr att köpa 25st på elfa med frakt och det är alldeles för dyrt enligt mig.

Så om någon har en bunt med sånna så köper jag gärna dom till vettigt pris!! Kan skickas i ett kuvert med nått mjukt material runt komponenterna, så som ESD skyddad påse tex.

73 de SA0AZT
 
Hej Belganet Dataellektronik har några olika optokopplare i sin surpluskattalog som

man hittar på nätet.

Surplus

mvh Lasse sm0ydo
 
BHIAB Electronics har en MCT2E som bara är specad till 20mA. Priset är 3,75 styck vid 25 tal.

BHIAB brukar skicka mindre beställningar i kuvert direkt till dig.

mvh
Bengt / SM0KBW
 
Last edited:
Blev lite förvånad då jag beställde 25st optokopplare, 10st DB9 Hona och 1st 7812.. Priset för komponenterna skulle vara 121kr totalt + frakt 79kr (postförskott) = 250kr. Sen i order listan så tillkom yttliggare en "postförskott" ordet som kostar 99kr?? Är detta postens + företagets kostnad för postförskott eller har det blivit något fel här?

EDIT: Köpte från BHIAB
 
Last edited:
Det är nog bara BHIAB som kan svara på om något blivit fel. Så kontakta dem istället. Att frakt inkluderat PF-avgift skulle gå på endast 79 Kr låter lite väl billigt med tanke på att bara Postens PF-avgift är på 52 Kr.

Ett tips om du ska handla från Elfa är att du betalar med kort och väljer brevleverans. Det förutsätter att det hela väger under 500 g (tror jag det var) samt att ordervärdet inte överstiger 500:- Då kostar frakten 39:-, eller 35:- eller vad det nu var. 30-nånting i alla fall....

Edit: Electrokit har också biliga fraktalternativ med brev direkt hem i lådan. electrokit | elektronikbyggsatser | elektronikkomponenter | lysdioder | radio | LED | audio
 
Last edited:
Hejsan!
Ringde BHIAB och det hade blivit ett fel i systemet. Måste ge dom ett plus för support och då han berättade ett billigare sätt att beställa hem. Så frakten går bara på 26kr. Så totalt för alla komponenter och frakt blev det 183kr!

Kan rekommendera dom!
 
Back
Top