Bordstelefon

Eltore

Well-Known Member
Svårt att få ämnet till radio, men definitivt elektronik.
Någon som vet om en bordstelefon med simkort och kontinuerlig internetanslutning via WiFi eller USB. Kan även funka med modem till " vanlig " telefon.
73 de Tore
 
Så du vill ha simkort men den skall inte ringa över mobilnäten utan över VoFi (Voice over WiFi)?

Ett alternativ skulle vara en SIP telefon med något SIP abonnemang.
 
Simkort förmobiler har numera möjlighet för både samtal och internet(data)-trafik. Tänkte mig en "gammaldags" telefon med dom här faciliteterna.
 
Ascom hade dylika, kan ev finnas som surplus eller skrot. Modem har jag om du är intresserad
 
Simkort förmobiler har numera möjlighet för både samtal och internet(data)-trafik. Tänkte mig en "gammaldags" telefon med dom här faciliteterna.
Om det är ok att köra över 4G så finns det en del olika att välja på.


Finns även sådana där man kan koppla in gamla vanliga telefoner.

Dock är det viktigt att köpa en som är framtidsäker och som klarar VoLTE över minst 4G.
2G och 3G som är kretskopplade nät kommer att läggas ner dom närmaste åren.
 
OK, Lars om 2G och 3G .Doro 4100 verkar intressant.
Menar du att det finns modem för att koppla in gamla "vanliga" telefoner ?
 
OK, Lars om 2G och 3G .Doro 4100 verkar intressant.
Menar du att det finns modem för att koppla in gamla "vanliga" telefoner ?

Jadå, det säljs som en lösning för de platser där kopparnätet läggs/lagts ner, en mobiltelefon i en dosa, ofta med inbyggd batteribackup, med en tvåtråds telelinje ut som ansluts till husets befintliga telefoninstallation. Enheten emulerar normal signalering gentemot de vanliga telefonerna, som arbetar som tidigare. De här verkar ha lite av varje:

https://www.induo.com/produkt/4g-gateway/

men det finns såklart fler leverantörer och fler varianter... :)
 
Back
Top