Bra WEBB-hotell?

SM0BRF

Well-Known Member
Jag behöver flytta min enkla hemsida, som är uppbyggd med Wordpress, till ett nytt webb-hotell. Jag har i många år snyltat på min son som har haft en verksamhet, som han nu ska avveckla. Det webb-hotellet är väldigt dyrt, antagligen för att klara stor trafik. Min hemsida får bara sporadiska besökare. Jag har förstås kollat olika utvärderingar på nätet, men det kanske finns hotell man ska undvika och där det inte framgår av utvärderingarna.
 
Jag använder Oderland. Svensk firma, servrar i Sverige, utmärkt support, bra kvalitet och service. Men ganska dyrt.
Man får vad man betalar för. Nu var det många år sedan jag kollade priser, så det finns kanske billigare alternativ med den kvalitet du behöver.
 
Har varit kund hos det som numera heter Websupport i över 20 år. I grunden är det väl numera Loopia som ligger bakom.
Har dock ingen hemsida, bara e-post numera. Priser för basic webhotell är från 99 kr/mån.
VRK har sin hemsida där.

Viktigt vid val av hotell är att det finns kontaktinfo, att de svarar via mail och telefon, tillgång till svensk support m.m.
Jag har sett att det finns svarta listor på hotell som man bör undvika. Gott om skojare och oseriösa.
 
Jag lät min domän hamna hos Loopia, tycker de ger hyfsad service för rimlig peng (hemsida och mail). Den gång jag behövde tala med dem på telefon, blev det ett konstruktivt samtal. Jag har tidigare "hostat själv", men nuvarande infrastrukturbolag släpper inte in nån operatör som kan erbjuda fast, publik IP-adress.
 
Välj inte one.com! Jag har dåliga erfarenheter av dem. Så länge allt fungerar är de ok, men om inte, räkna inte med någon god support. Speciellt inte om du bara är en "liten" kund.

En förening jag är med i har Loopia. Fungerar bra med hemsida och support. Men är dyra, och inte prisvärt för en hobbywebb.
 
Jag behöver flytta min enkla hemsida, som är uppbyggd med Wordpress, till ett nytt webb-hotell. Jag har i många år snyltat på min son som har haft en verksamhet, som han nu ska avveckla. Det webb-hotellet är väldigt dyrt, antagligen för att klara stor trafik. Min hemsida får bara sporadiska besökare. Jag har förstås kollat olika utvärderingar på nätet, men det kanske finns hotell man ska undvika och där det inte framgår av utvärderingarna.
Uppdatering.
Tack för alla tips. Just nu en tillfällig lösning. Sidan låg i Websupports lyxpaket. Fick den flyttad till "Basic". Då behövde jag inte göra någonting just nu. Ska flytta den till något av de billigare alternativen som jag fick tips om.
 
Jag och YL kör sedan många år en enkel hemsida som ligger hos Websupport. Det har funkat bra i alla år till ett bra pris...
 
Back
Top