Brattbergare Kabelgenomföring

SM0YDO

Well-Known Member
Hej jag funderar på någon vettig lösning i mitt tilltänkta radiorum för kabelgenomföring för antennkabel'

och tänkte då på Brattbergare dom finns i olika storlekar men vad kostar dom är dom dyra eller?

mvh Lasse sm0ydo
 
Hej jag funderar på någon vettig lösning i mitt tilltänkta radiorum för kabelgenomföring för antennkabel'

och tänkte då på Brattbergare dom finns i olika storlekar men vad kostar dom är dom dyra eller?

mvh Lasse sm0ydo

YDO de APQ

a) Menar du utifrån och in? Från ett angränsande rum?

b) Vad för slags kablar. Koaxialkablar, öppna feedeerstegar eller bandkabel?

c) Är det genom murverk/tegel eller trä/spånskiva?


73
Bengt
SM6APQ
 
Väggen är en yttervägg med trärerglar massonitskiva etc i ett uthus och kablarna kan nog vara alla möjliga varianter men ljust nu
så blir det nog bara RG58 och en grov gulgrön ifrån en jordtag i backen,Jag vet inte hur det går med balanserad matning
och brattbergare fungerar det ?

mvh Lasse sm0ydo
 
Väggen är en yttervägg med trärerglar massonitskiva etc i ett uthus och kablarna kan nog vara alla möjliga varianter men ljust nu
så blir det nog bara RG58 och en grov gulgrön ifrån en jordtag i backen,Jag vet inte hur det går med balanserad matning
och brattbergare fungerar det ?

mvh Lasse sm0ydo

YDO de APQ

Borra ett passande hål i väggen för ett s k VP-rör. Med en dragfjäder och lite värme böjer du den ända av vp-röret, som hamnar på utsidan, "nedåt" så att det hela påminner om en kran. Då kan inget regn ta sig in. VP-röret permanentas i träväggen med fogmassa e d. För att hindra att skadedjur och insekter tar sig in i radiorummet klämmer man in stålull runt kablarna.

73
Bengt
SM6APQ
 
Jag gjorde av en backelitplatta med tre porslinsgenomföringar av antik typ med pipen nedåt nånting för att sätta på väggen
genom ett stort fyrkantigt hål men jag tyckte inte att plattan med genomföringarna vart något bra.

mvh Lasse sm0ydo
 
Back
Top