Forumets sökfunktion

SM3ZBB

Grumpy ol´man
Jag har försökt söka i forumet men sökfunktionen fungerar inte för mig, något jag missar?
 
Jag sökte på ett ord och fick en massa träffar. Skriv gärna till mig direkt och beskriv problemet.
 
Ok, för mig kvittar det om jag gör en enkel eller avancerad sökning, om jag använder korta eller långa sökord. Detta är vad sökmotorn svarar:


Oops! We ran into some problems.​

The search could not be completed because the search keywords were too short, too long, or too common.
 
Ahh SQL-stop words. Det är ett problem med SQL som är rätt så känt... asså om man söker på ord med endast 2-3 tecken i så kan man stöta på det problemet. Jag sökte på Linux och det gick bra, sen sökate jag på 27 MHz och då kom felmeddelandet upp. Det finns tydligen sätt att lura forumen på för att kringgå det där men det är inget vi har pillat med tyvärr.

"If you are trying to search for most three-letter words, you will likely see this error message"

Det finns massor med googleträffar på det där om man vill förkovra sig.
 
Mysko, jag har sökt på för korta ord och fått detta felmeddelande, så då har jag provat med längre ord och fått samma besked. Bytt till avancerad sökning och provat ytterligare några gånger med olika ord och fått nobben.
Senast jag försökte provade jag t.ex sökordet "National" i samband med att jag la ut annons, utan framgång.
Men nu efter klagan, provar jag samma sökningar och så funkar det. Hmm..
Tack för felsökning, det självläkte.... :)
 
Mysko, jag har sökt på för korta ord och fått detta felmeddelande, så då har jag provat med längre ord och fått samma besked. Bytt till avancerad sökning och provat ytterligare några gånger med olika ord och fått nobben.
Senast jag försökte provade jag t.ex sökordet "National" i samband med att jag la ut annons, utan framgång.
Men nu efter klagan, provar jag samma sökningar och så funkar det. Hmm..
Tack för felsökning, det självläkte.... :)
Det var historiens enklaste felsökning, jag bara googlade på problemet. Ingen åtgärd i forumet. Kanske att vinden låg på lite från fel håll när du provade första gången? :)
 
Men du la ju ner lite möda ändå, det tackar jag för. Mina forna problem med SQL har varit att analysera bredden på databassökningarna för dåligt och fått orimligt många träffar. Förhoppningsvis har man då inte adresserat printern.
Men man har väl blivit för gammal..... från att leta semikolon och komman istället för kolon och punkter i långa programmeringsscript till att behöva tre försök för att logga in i datorn..... :)
 
Back
Top