HP 8566B/8568 CRT driver board

SA5AKL

Well-Known Member
Jag söker ett kort till en HP 8566B. Drivkortet för högspänning har gett upp i trafon, det är svart, och det är någon HP specialtrafo. Kortet sitter i displayenheten, HP 85662A och heter 85662-60059.

Är det någon som har en trasig displayenhet till HP 8566B eller 8568 som jag kan köpa kortet ifrån?
 
Om analysatorn i övrigt är fin och "oskruvad"
och Du inte får tag på kortet rekommenderar jag v a r mt
att Du kolla med SimmConn Labs som erbjuder LCD-replacement
kits så att man kan slänga ut både CRT och dess drivelektronik.


Köpte nyligen ett av deras LCD-display kit som ersättning till CRT-enheten
på ett annat HP-Instrument. Inte gratis men väl värt pengarna.

Utförliga beskrivningar. Hämta .PDF och läs.

...Och Du får en fin färgdisplay på köpet!
 
Last edited:
kolla med SimmConn Labs som erbjuder LCD-replacement
kits
...Och Du får en fin färgdisplay på köpet!

:)

Har kikat på deras kit förut (hade en trött och sliten 8568, men bytte istället bort den mot ett jättefint exemplar (-hp- 8568B med sent serienummer) , som jag förresten borde använda oftare...) och de verkar vara finfina grejer!

Annars så finns ju också alternativet att ansluta en extern X/Y/(Z)-display och titta på den...
 
Det finns flera varianter av HSP drivkortet. Detta kort kommer från en displayenhet med en uppdaterad version där HSP-trafon ersatts av en ingjuten variant (fyrkantig plastbox fylld med silicone på sekundärsidan). Förutom detta finns det av HP's manualer att döma några varianter av CRT'er. där man vid byte modifierat korten med olika motstånd som antingen bytts eller eftermonterats. Skall man leta efter en begdel bör man nog ha tillgång till exakt dokumentation och vara beredd på att även annat behöver bytas. Kortet på bilden heter 85662-60233. Jag skulle nog letat efter exakt samma version som den trasiga.
 

Attachments

  • CRT_Driver.JPG
    CRT_Driver.JPG
    1,1 MB · Views: 14
Last edited:
Min maskin har serienummer som börjar på 3001A, dvs rätt gammal. Kortet jag har ser inte ut som ditt, trafon är öppen, inte gjuten.
 
Last edited:
Back
Top