Icom kontakter

Discussion in 'Hemmabyggen' started by SA6AMA, Oct 7, 2018.

1. SA6AMA

SA6AMA Member

Hej
    Jag är i farten att stoppa ner min Icom (IC-7100) i en låda/väska motsv och vill då "flytta" de kontaktstycken som finns på apparaten (Som jag initialt vill använda) till lådan/väskan. Vad heter dessa kontakter?
    För Autotuner så har jag hittat den på ebay : https://www.ebay.com/itm/2-Pair-Mol...LDG-Automatic-Antenna-Tuner-ATU-/162520710522

För DC kontakten har jag hittat att den möjligen heter "JTP1 4PIN" men det ser ut att vara för kabelsidan. vad heter den på radio sidan?

//Niklas SA6AMA

2. SM7JKW

SM7JKW Active Member

3. SA6AMA

SA6AMA Member

4. SA6AMA

SA6AMA Member

Vi fortsätter fråga om Icom Kontakter. Nu söker jag namnet på kontakten för Tuner controll som sitter på komersiella apparater typ IC-F7000. Det är en 10-polig historia. Jag söker hanen. Honan ser ut som på bilden. Går ju alltid att klippa och klistra lite men rätt kontakt är ju att föredra.

Attached Files:

5. SM1TDX

SM1TDX Well-Known Member

Lite svårt att avgöra mått/benavstånd, men ser ut som molex. Hanen är en enkel stiftlist som sitter rakt eller vinklat på kretskort med en uppvikt platt plastlist som passar mellan nabbarna på din kontakt. Har aldrig sett någon sådan hane för sladdmontage.

6. SA6AMA

SA6AMA Member

7. SM1TDX

SM1TDX Well-Known Member

8. SA6AMA

SA6AMA Member

Nja inte så jag tänkt. Jag behöver 4 av de tio i kontakten. Andra änden av sladden kan jag ju löda eller pressa vad jag vill på.

Share This Page