Köpes signalgenerator

SM6POP

Foliehatt
Vi håller på att sätta upp en enklare radioverkstad tillsammans med Åmåls Kommun som tillsammans med några lokala amatörer skall vara med och utveckla kommunens krissamband.
Det behövs fortfarande både det ena och det andra för att kunna hålla igång de stationer som kommer att ingå i projektet om något går sönder i ett krisläge.
En del har vi redan men på tur står en äldre signalgenerator av hyfsad kvalité och den måste klara frekvenser upp till minst 170MHz.
Som i alla kommuner nu för tiden är det dåligt med pengar men ett exempel på rätt prestanda och pris är en Marconi 2025 eller liknande.
Vi söker även en äldre men fungerande spectrumanalysator, helst med trackinggenerator då den vi har för tillfället saknar det men i första hand en signalgenerator.
Kolla vad ni har stående i era gömmor.
 
En CEMEK AMFM3 skulle jag kunna avvara mot nån ersättning. Funkade sist jag petade på den (några månader sedan). 0,3 - 220 MHz.
 
En CEMEK AMFM3 skulle jag kunna avvara mot nån ersättning. Funkade sist jag petade på den (några månader sedan). 0,3 - 220 MHz.
Riktigt snygg pjäs, skulle sitta fint på hyllan här i schacket istället.
Något modernare är nog vad vi letar efter.
 
Back
Top