LA8PV - Rolf Vesenlund som Fleksnes

Hello Janne! How stands it to?
Det var roligt att se detta i repris! Mycket kan stämma med verkligheten, t.ex. den sure grannen som fick störningar. May-day har jag faktiskt haft en gång (på 60-talet) från Ungern, men en amatör i ett närmare grannland tog över och fixade specialmedicin till den sjuka människan.
Men detta var roligt Janne! Kan du skicka en get-ost? :)
/Ingvar

PS. Inte många som kommenterat, men de sitter klart och tittar på filmerna som kommer efter LA8PV. :D
 
Last edited:
Ja det är humor det! :D

Då när det sändes så gick det i alla fall ett rykte att Rolf faktiskt var radioamatör med callet LA8PV, men senare så har jag hört att LA8PV heter (hette?) Knut.
 
LA8PV använde en RCA AR88D i sketchen ...
 

Attachments

  • LA8PV.jpg
    LA8PV.jpg
    83,9 KB · Views: 667
Tydligen körde LA8PV AM. Det rör han packar upp monteras i en "välkokt" LF-förstärkare QUAD II. Antingen kör han denna som modulator till sändaren, eller så passade det bra som rekvisita ...
 
För något år sedan besökte den riktiga LA8PV Radiomuseet i Motala och berättade historien bakom signalen. Efter Fleknes radiosketcher beslöt norska PTS att spärra signalen - men av misstag spärrade man LA8PW och delade ut LA8PV som ingenting hade hänt ...
 
För något år sedan besökte den riktiga LA8PV Radiomuseet i Motala och berättade historien bakom signalen. Efter Fleknes radiosketcher beslöt norska PTS att spärra signalen - men av misstag spärrade man LA8PW och delade ut LA8PV som ingenting hade hänt ...

Det var intressant det du skriver, för jag minns att jag sökte efter LA8PV i callboken då TV-programmet kördes, men då fanns ingen LA8PV, dock fanns en LA8PW. :)
/Ingvar
 
Fleksnes spelas av Rolv Wesenlund och ingen annan! :eek:

Som dessutom har sitt ursprung i Tony Hancocks figur från England. Hancock's Half Hour var mäkta populärt på 50- och början på 60-talet. Det repriseras fortfarande på BBC7.

The Tony Hancock Appreciation Society Website

BBC - Radio 7 - Homepage

Om du ändå är där så kolla efter Kenneth Hornes program Round the Horne. De roligaste radioprogrammen jag hört. Fast det kanske säger mer om mig än om programmen?

Round the Horne - Wikipedia, the free encyclopedia
Round the Horne sub-site

Lagom lyssning under julen:)

/Micke
 
Back
Top