Ny svensk WebSDR-mottagare

Hej!

Det ligger en begränsning i antal användare samtidigt. Man märker tydligt att nu när länken har börjat spridas så blir det anslutningsproblem.

Jag fick länkadressen precis när dom satt igång den och det fungerade verkligt bra.

En bra hjälp för dom som inte har lyckan att ha ett lågt brusgolv vid hemmastationen.

73 Håkan SM7WSJ
 
Det står på deras hemsida att klubbens internet är nere. De är lovade att det är igång igen v 21. Tittar man på sponsorer så ser man att anslutningen är sponsrad.

När jag provade förra helgen så funkade det kanon! Lyssnade bl a på SK2SSA bulle kl 10 på söndan, och jag var inte ensam.

/Jan
 
Var hittar man sändningsschema för de jonosond-sändare som ses och hörs vandra förbi med jämna mellanrum. Ur vågutbredningssynpunkt kunde det vara kul att veta just vilken sändare det är.
 
Hej
Är det någon som vet om det går att lyssna på sk4ko websdr på en Android telefon?
Jag har en iPhone 4, och där fungerar det inte.

/Göran
 
Jag har provat med Android 4.04 (Xperia neo) och det fungerar inte. Har inte hittat någon lämplig app som ser ut att fixa problemet, men å andra sidan inte letat särskilt noga heller...

/ Göstha
 
Hej Göstha

Jag förstod nästan det. Men eftersom jag inte har en android telefon själv, så har jag inte kunnat prova. Tack i alla fall.

/Göran
 
Det behövs java för att sidan ska fungera vilket inte finns på iphone eller android, vet inte hur det är med w phone 8
 
Hej Mikael

Jag ska googla lite på mobil versionen av w8 och se om jag hittar något om detta.

/Göran
 
Back
Top