Översättning.

Eltore

Well-Known Member
Försöker få till svensk text i SDRuno-manualen. Google Translate tycker att filen är för stor. Hur ska jag göra för att få den under 10 Mbit ?
 
Ladda ner filen, redigera den till två eller fler nya filer som innehåller delar av den stora filen. Översätt sedan de mindre filerna och sätt ihop översättningarna till en fil igen.
 
Om du kan ta emot en 29 MB (!) stor pdf så kan jag skicka en maskinöversatt sådan
från min jobbdator.
 
7ZIP mfl kan zippa i "chunks" om ett antal MB som sedan kan mailas ett efter ett och på så sätt komma under mailservrarnas begränsningar. Annars finns exvis "Sprend" (googla) som kan användas gratis som mellanlagring. Inget konto behövs men man måste skicka den länk som tjänsten anger.
 
Det är oftast en begränsning på 10 MB eller 20 MB på epost så där får man försöka lösa det med något
split program.
 
Tack för alla svar. Jag är ganska begränsad i den digitala världen och kan nog inte ta stora filer. Googlade på " dela PDF-filer " och det skall jag prova och sen köra delarna i Google Translate.
 
Har lärt mej att dela en fil är inte det samma som att dela upp en fil. Hittade efter sju sorger och åtta bedrövelser i programmet Ardobe ett "verktyg" som delade upp filen i två delar som sedan gick att översätta i "Google Translate".
Är det någon som behöver dom två översatta delarna så kan jag maila.
73 de Tore
 
Back
Top