Pres SM2UAK

sm2uak

New Member
Hej!

Tack för att jag blev godkänd som medlem. Mitt cert tog jag 1991(!), och var aktiv på 2m/70cm, främst digital mode o en del via repetrar då, sedan tog andra delar av livet över och utrustningen hamnade på hyllan, genom åren har jag tänkt ibland o kollat ibland. Men det som nu triggade mig var en kompis som är radioamatör sen många år som visade sin rigg (oj...), det ledde till att tankarna tog fart och jag köpte en beggad handapparat (måste börja någonstans o känna sig för). Ska använda en del av min semester o utforska detta spännande område mer (det verkar vara mer lära sig än på 90-talet ;-) ). Då detta nog till en stor/viss del är en social företeelse trots spröten så ska jag söka mig ut bland de kontakter jag stöter på i det lokala området (även klubben gissar jag).

Nåväl, jag jobbar med IT-infrastruktur/drift/support, det kanske var det som tog över... Jag har även en bakgrund som utvecklare under några år, vilket gör det kul ibland att bygga/ändra enkla script. På fritiden läser jag eller ibland är ute på enklare fritidsturer (handapparat är bra då tänker jag ;-) )
 
Back
Top