Program för Cabrillo?

SE5X

Well-Known Member
Nu har jag tröttnat på att skriva alla tävlings-loggar åt mina kompisar! I dag har större delen av dagen gått åt att skriva Cabrillologgarna till RDXC. Finns det något ENKELT och bra program där de själva manuellt kan lägga in sina uppgifter? Själv använder jag Win-Test.
 
CU2JT logger

Jag skrev en egen men det gjorde jag långt innan jag blev aktiv igen som CU2JT (efter nästan 30 års QRT). Jag hade nog inte gjort det om jag vetat att det fanns massvis med gratis loggprogram ute i cyber-rymden.

Hur som helst, mitt hemmagjorda loggprogram klarar av de flesta tester, klarar av de flesta cabrillo-format, kan läsa och skriva ADIF filer samt kan sända och ta emot RTTY, PSK31, PSK63 samt MFSK16 (inbyggd MMVARI-komponent) via datorns ljudkort.

Jag har två versioner, en för Microsoft SQL Server databas och en för MS Access databas. I vissa lägen när två tester pågår samtidigt kan jag alltså köra de båda programversionerna oberoende av varandra och efteråt importera ADIF filen till den ordinarie loggen.
 
Tack för tips. Jag har provat GenLog med framgång. Lite knöligt i början - men det gäller ju de flesta program. Glad Påsk!
 
Back
Top