Radioamatör som spårat ur?

Han borde tituleras "galning" i stället för radioamatör.
Amatörradio är ju bara en hobby, medans galenskap är en heltidssysselsättning.
 
Nu skall vi nog vara försiktiga med brösttonerna, så att vi inte får samma stämpel på oss.

Det finns naturliga åldersrelaterade åkommor som kan sänka irritationströskeln. Jag har varken kunskapen eller rätten att ställa någon diagnos. Låt oss utgå ifrån att personen ifråga får ett kompetent försvar så att ärendet blir fackmannamässigt (be)dömt i tingsrätten.

/ Göstha
 
Det är ju gamla nyheter så rättegången lär ha ägt rum. Hur gick det sen...:confused:

/ Ingvar
 
Nu skall vi nog vara försiktiga med brösttonerna, så att vi inte får samma stämpel på oss.

Det finns naturliga åldersrelaterade åkommor som kan sänka irritationströskeln. Jag har varken kunskapen eller rätten att ställa någon diagnos. Låt oss utgå ifrån att personen ifråga får ett kompetent försvar så att ärendet blir fackmannamässigt (be)dömt i tingsrätten.

/ Göstha

Väl talat. Åldern tar ut sin rätt på olika sätt.

/XHM
 
Jo det är en tragisk händelse för alla inblandade.

Men om man analyserar tidningartikeln så är det nästan av större vikt att han var radioamatör än att han mådde psykiskt dåligt och spårade ur.

Det är som att skriva;

UNG MOPEDENTUSIAST
rånade åldring.

Jag bara ironiserar journalistikens underliga vägar, kommenterar inte enskilda livsöden och dessutom är det tråkigt att media bidrar till att "knäppgökisera" radiohobbyn.

(arbetar själv inom media/informationsbranchen)
 
Jo, det är sant. Det är oklart varför man trycker så mycket på just "radioamatör". Det är ju inte direkt en förtroendeposition i samhället.

"Filatelist antastade badgäster"
"Träbåtsbyggare snattade prinskorv"
"Bergsklättrare störde allmäna ordningen på visfestival i Delsbo"

Kan det vara rubriker av samma karaktär?

73 es trevlig helg

/Johan
 
Hehe!

Ja, känslan jag fick av originalartikeln var samma som för dina exempel XHM (riktigt roliga).
Jag blir inte förvånad om de dyker upp under åren i lokalpressen.

Enligt tidningarna är ALLA som mer eller mindre icke yrkesmässigt använder radioutrustning "radioamatörer".
Alla små flygplan är "Cessnor" och stora är "Jumbojet".
"Vansinnesfärd" är färdande i hastighet över 70 km/h.
"Chock" betyder något avvikande händelse.
"Prisras", "Tokrea" m fl innebär prisminskning med 0-10%.

"Radioamatör" ser ju faktiskt dessutom bättre ut än "80-åring" i rubrikform.
 
Till saken hör att de inblandade har varit vänner och "umgåtts". Till saken hör också att de "förfördelade", åtminstone den med snopp försedd, inte är direkt okänd för sitt burdusa sätt och direkt opassande beteende i olika digitala media. När saker och ting går honom emot hotas direkt med anmälan etc.
Att den dömde är radioamatör hade nog inte nämnts i tidningen om inte en del av det han åtalades för hade sagts i mikrofon på "åttiometern".
 
Back
Top