Suhner bnc

SM0YDO

Well-Known Member
Hej jag har 5 st vinklade Suhner BNC crimp kontakter som jag inte blir klok på
Det står 16 BNC 75-3-3c/133 finns det någon koax som passar till crimp kontaktenimage.jpg
 
De är till någon halvspecialkabel, en RG58 bör passa fint så använd de till kablage för LF-signaler vettja
 
...Utan att ha letat reda på Huber&Suhner-katalogen gissar jag att det är 75 Ohm BNC avsedda för RG59...

(Kontakten passar i både 50 och 75 Ohm BNC honor)

"Mina 20 öre"
 
Det som talar mot RG59 är att då borde kontakten heta 75-4-x
detta eftersom Huber Suhner avrundar kabelns dielektrika till närmsta mm, vilket för RG58 är 3mm och för RG59 är 4mm.
 
Tror jag hittade kontakterna på BDE Belganet Data Electroniks Hemsida för flera år sedan men
Dom har bara blivit liggandes men jag visste nog inte riktigt vad jag köpte då.
 
Hej jag har 5 st vinklade Suhner BNC crimp kontakter som jag inte blir klok på
Det står 16 BNC 75-3-3c/133 finns det någon koax som passar till crimp kontaktenView attachment 6361
Om du besöker Huber och Suhners webbplats och söker på kontaktens beteckning får sökningen inte träff på någon nuvarande kontakt med samma beteckning.
Resultatet du får är en vinklad crimpkontakt med impedansen 75ohm avsedd för RG179.

https://ecatalog.hubersuhner.com/product/E-Catalog/Radio-frequency/Connectors/16_BNC-75-2-3-133_NE

Din kontakt är avsedd för en 75ohms kabel som har en lite större diameter än RG179 men mindre än RG59.

73 de SM7NTJ Lorentz
 
Hade en gång en bit Teflonkoax som var dubbelisolerad som typ rg179 och mycket pillig att hålla på med
Så jag slängde den den var för svår att hålla på med den dubbla skärmen var försilvrad också så jag tröttnade på den. Rena kassaskåpet ljust

mvh sm0ydo
 
Back
Top