Vad har ni för portabelutrustning? QRP, SMFF mm.

Jo, Benchern åker med överallt trots att den är litet otymplig.

Elbuggen ligger ovanpå riggen (inte inbyggd i en låda vid detta tillfälle), PicoKeyer-Plus Kit [PK-PLUS-KIT] - $17.99 : HamGadgets, Interesting Gadgets for Radio Amateurs

Man skulle nog få plats med den buggen inne i en ARGONAUT 509 oxo förresten, men använde den till ett par riggar vid den tiden, så det blev en låda efter ett tag...

73 de Mats LRR


Jag tycker mig se en Bencher manupulator....jag hade själv en Argonaut 509 en gång, en härlig radio fast jag saknade CW filter i den. Har du en separat elbugg/elektronik som inte syns på bilden till din Bencher?

Ser annars väldigt fältmässigt ut! :)
 
Last edited:
Aha, trevligt. Jag har ju den inbyggd i K2:an. Jag brukar använda minnet till att kalla CQ, sen får det bli manuellt. Din bugg skulle ju kunna användas till min QRP-line med rör, fast då passar det inte tidsmässigt in :)
 
Har ett 10m metspö och lite tråd.
Resonant på 40m som vertikal men med en LDG Z11 så kan jag köra alla högre banden.
Har 4st radialer á 10m och 2st á 5m.
Antennen kan konfigureras som inv L eller inv V dipol.
Radialer och radiator kan dubbelvikas för resonans "högre upp"

Jag kör med eleverade radialer om jag hittar lämpliga fästpunkter.

Portabel_vertical_kit_ss.jpg

/Micke
 
SM0GLD, är det en balun eller ett mantelströmsfilter du har i avloppsrörsmuffen?

Jag sitter nu i JO79VA och har kört lite 17m under eftermiddagen/kvällen med min mini-windom och en FT-900, inte en störning så långt örat kan höra, ljuvligt!!! (nåja, störningsfritt ända tills jag behövde ladda mobiltelefonen...)
 
Back
Top