Vad kom ni hem med från Eskilstuna loppisen?

SM0FKI

Rör-Nostalgiker
Jag fick med mig en enkel magnetic loop för RX med spänningsmatning via koaxen.
Jag återkommer efter utvärdering.
 
Jag fick med mig en MiniWhip, kanske från samma säljare ? det låg en MLA30 på bordet också....
Fick dra igång lödpennan, en kabel hade släppt till Bias-T't (kan man skriva så ? ) eller så hade den aldrig varit ansluten. Antennen funkar som den ska nu.
 
Tre koaxreläer för BNC-kontakter 10 kr/st, Heathkit transistordippa 30 kr, HC-7040 DMM 20 kr, 26 V centrifugalfläkt 20 kr, två gummipinnar till IC-2 10 kr/st, Pearl LD-5 dynamisk mik 50 kr, två tomma lådor 45 kr och två batterihållare 5 kr/st.
loppisfynd.jpg
 
Preampkort med BF 981
 

Attachments

  • 20240408_220839.jpg
    20240408_220839.jpg
    1,4 MB · Views: 30
  • 20240408_220832.jpg
    20240408_220832.jpg
    1,2 MB · Views: 30
För ovanlighetens skull lyckades jag släpa med mig en mindre mängd grejer hem än dit... :oops:

:cool:
 
Preampkortet gick som byggartickel i Teknik för alla på 70 talet eller när det nu var modifierad för FM rundradion Bhiab sålde mönsterkortet till projektet
 
Vore kul se lite bilder från tillställningen, även middagen..
Någon som har länkar?
/ Tommy
 
Tre koaxreläer för BNC-kontakter 10 kr/st, Heathkit transistordippa 30 kr, HC-7040 DMM 20 kr, 26 V centrifugalfläkt 20 kr, två gummipinnar till IC-2 10 kr/st, Pearl LD-5 dynamisk mik 50 kr, två tomma lådor 45 kr och två batterihållare 5 kr/st.
View attachment 11838
Lite intressan att de timma lådorna kostade nästan mest ;)
 
Preampkort med BF 981
Klassisk preamp på 80-90 talet. Om det är resonanta kretsar på både in och utgång är det som gjort för självsvängning. Det blir aldrig ovillkorligt stabilt. Så plocka bort avstämningen på utgången. Man tappar nån dB eller mer men det blir stabilt...
 
Compis.... Ja den datorn är väl värd en egen tråd. Känns som det tillhörande programmeringsspråket COMAL inte heller lyfte riktigt...
 
Trodde att han borde stå som SK i callboken men det fattas, dock är han nog snarare obefintlig.
Han har kanske emigrerat, år 2000 var han skriven som "Utan känd hemvist"
Om man innan 2004 har sagt upp sitt tillstånd eller underlåtit att betala avgiften till Televerket/PTS, så "finns" man inte i SMCB, på samma sätt som man inte fanns i E22. Silent keys uppdateras inte automatiskt i SMCB. SSA har koll på de som är medlemmar, eftersom QTC brukar komma i retur. Vad beträffar icke-medlemmar så markeras SK om SSA uppmärksammas på att vederbörande har avlidit.
 
Back
Top